Trends in 2025; we noemen er 5! De wereld van bedrijfscatering verandert in snel tempo. .
Duurzaam ondernemen wordt ook wel aangeduid als Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
Hierin vinden wij de 3 M’s belangrijk:
Naast eigen ontwikkeling en motivatie, vinden wij het van groot belang dat de werksfeer goed is. Vanuit ons hoofdkantoor ondersteunen wij onze medewerkers zo veel mogelijk waardoor overbelasting zo min mogelijk ter sprake is. Er heerst bij ons geen hiërarchie, waardoor iedereen gelijk wordt behandeld en er een informele sfeer ontstaat. Wij zijn er van overtuigd dat een goede werksfeer bijdraagt aan de gezondheid van onze medewerkers.
Om bij te dragen aan het milieu hebben wij er bewust voor gekozen om zo veel mogelijk van onze producten te laten leveren door één leverancier. Hierdoor werken we niet alleen efficiënt maar houden wij ook rekening met de uitstoten van de vrachtwagens voor het milieu.
Om gevaar en hinder in onze bedrijfsvoering te beperken, voeren wij ieder jaar een RI&E uit. Dit bespreken wij met onze opdrachtgevers en waar nodig zullen wij in samenwerking met onze opdrachtgever aanpassingen verrichten wat ten goede komt van de veiligheid op de werkvloer.
‘Mensen met afstand tot de arbeidsmarkt’. Het komt vaak voor. Wij bieden deze mensen een werkervaringsplaats waarin zij niet alleen werkervaring op doen in onze branche, maar ook coaching krijgen in het omgaan met formele situaties. Onze HR-manager investeert veel tijd in deze medewerkers, zodat zij na hun werkperiode voldoende ervaring hebben om te solliciteren naar een volwaardige baan. Zij leert hen om te gaan met protocollen, formele situaties, communicatie en omgang met collega’s etc. Daarnaast biedt onze locatie verantwoordelijke hen begeleiding op het gebied van catering. Ook stagiaires kunnen deze begeleiding van ons verwachten.
Naast het maatschappelijk ondernemen op personeelsvlak, dragen wij ook graag ons steentje bij met betrekking tot andere zaken. Voor onze vleesproducten kiezen wij altijd voor producten met een beter leven kenmerk. Ook maken wij het liefst gebruik van seizoensgebonden streekproducten.
Daarnaast vinden wij het ook belangrijk om betrokken te zijn bij regionale activiteiten. In 2016 hebben wij bijvoorbeeld in samenwerking met Unilever, Mars en onze locatie Waterschap Drents Overijsselse Delta een grote donatie aan de voedselbank gedaan. Wij hebben in 2017 meerdere malen gesponsord bij verschillende activiteiten zoals A Local Swim in Assen en de Stelvio Challenge voor Energy4All.
Uiteraard houden wij bij meer onderwerpen rekening met het duurzaam ondernemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld onze verpakkingen, derving, voedselverspilling et cetera. Voorbeelden van onze duurzame werkwijze met betrekking tot deze onderwerpen zijn uitgebreid te lezen in onze offertes.
"*" indicates required fields
Trends in 2025; we noemen er 5! De wereld van bedrijfscatering verandert in snel tempo. .
4 ontwikkelingen, 5 trends en een hele hoop kansen in de bedrijfscatering Van broodje .
23 SEP, 2024 • Veerkracht 'Toen ik me net in de schulden had gestoken kwam .